Guliker's full service systeem voor campings en recreatieparken.
Vanaf het ontstaan van de recreatiemarkt leveren wij propaan aan campings en bungalowparken. Doordat er steeds hogere veiligheidseisen gesteld worden aan de propaangasvoorziening hebben wij het “Guliker-full-service-systeem” (m3-systeem) ontworpen. Hierin nemen wij alle zorg betreffende de gasvoorziening op ons. Inmiddels maken al meer dan 80 recreatiebedrijven, verspreid door heel Nederland, gebruik van onze full-service formule.
Wat doen we precies?
In het m3-systeem wordt het centrale gasvoorzieningsysteem helemaal voor rekening en risico van Guliker geëxploiteerd. Elke caravan, chalet of bungalow krijgt een eigen gasmeter. Wij rekenen rechtstreeks met de eindgebruiker af en zorgen dat het gassysteem voldoet aan alle keuringen en voeren, indien noodzakelijk, renovaties en reparaties uit. Zo weet je zeker dat de gasvoorziening goed en veilig geregeld is.
Hier waren andere mensen naar op zoek:
Ik sta op een recreatiepark en mijn caravan/chalet is net aangesloten op het gasnet. Kan ik gewoon de gaskraan openzetten?
De gaskraan kun je openzetten, maar na het aansluiten kan het zijn dat er lucht in de leiding zit. De lucht kun je op onderstaande manier laten verdwijnen;
- Draai voorzichtig de gaskraan bij de gasmeter open.
- Heb je een gasfornuis steek deze dan aan en laat deze een paar minuten aanstaan voordat je de overige apparaten opstart. Hierna zal de lucht uit de leiding verdwenen zijn.
- Als je geen gasfornuis hebt dan kan het mogelijk zijn dat je de andere apparaten een paar keer moet resetten, voordat deze goed werken.
Mocht het na herhaaldelijk resetten niet lukken om de apparatuur opgestart te krijgen, of heb je nog andere vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn tijdens kantooruren bereikbaar op telnr. 0341 – 36 99 00 of stuur een e-mail naar m3@gulikerputten.nl.
Ik sta op een park en heb een storing, wat kan ik het beste doen?
Als eerste controleer je of de buren wel gas hebben en of de hoofdkraan bij jouw gasmeter open staat. Dan controleer je of alle toestellen (cv ketel, gasfornuis, kachel) niet werken. Als de buren wel gas hebben, de gaskraan staat open en geen enkel toestel werkt, neem dan gerust contact op met onze technische dienst voor advies. We zijn bereikbaar op telefoonnummer 0341-36900. Als het hele park geen gas heeft, neem dan even contact op met de beheerder!
Ik heb op mijn jaarafrekening meer gas verbruikt dan vorig jaar. Hoe kan dit?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Is de winterperiode veel kouder geweest? Dan kan dit tot een hoger verbruik leiden. Ben je vaker op het park geweest of heb je andere apparatuur dan het jaar ervoor? Of heeft de thermostaat hoger gestaan (ook bij periode van afwezigheid)? Dan kan er ook een hoger verbruik optreden.
Mocht dit allemaal niet het geval zijn, dan kun je zelf controleren of er eventueel gas wegloopt. Dan zet je alle apparatuur uit (ook de waakvlam) en noteert nauwkeurig de gasmeterstand. Wacht een dag(deel) en kijk of de gasmeterstand veranderd is. Mocht alles uitstaan en de gasmeterstand is opgelopen, neem dan contact met onze technische dienst op.
Kan ik mijn gasmeter laten afsluiten?
Ja dat is natuurlijk mogelijk. Wanneer je geen gebruik meer wilt maken van het gasnet kun je ons vragen om de gasmeter af te sluiten en een eindafrekening op te maken. Voor het afsluiten van de gasmeter worden afsluitkosten van € 150,- incl. btw berekend. Stuur hiervoor een mail naar m3@gulikerputten.nl, waarbij je aangeeft om welke meter op welk park het gaat en wat de reden voor afsluiting is.
Wanneer je de recreatiewoning verkocht hebt en de nieuwe eigenaar wil ook gebruik van de aansluiting op het gasnet, dan is tussentijds afsluiten niet nodig. Geef dan gewoon de wijziging door via ons wijzigingformulier op de site (zie onderstaande link).
Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op met onze receptioniste Brenda. Zij kan je antwoord geven op al je product en dienst gerelateerde vragen.